Tip Kepimpinan: Bekerja Keras

Mar 16, 2018 1 Minit
berjoging, disiplin, kerja keras, keazaman

Thomas Edison pernah berkata, “Genius adalah 1% inspirasi dan 99% titik peluh.” Beliaulah tokoh yang berjaya mencipta mentol lampu selepas gagal lebih daripada 10,000 ribu cubaan.

Pengasas-pengasas Google, Larry Page dan Sergio Brynn, bertungkus lumus bekerja selama bertahun-tahun sebelum menyelesaikan algoritma carian Google.  

David Beckham pula berlatih 500 kali tendangan bebas setiap hari selama lebih 10 tahun sebelum dia menjadi raja tendangan bebas.

Kita hidup dalam dunia yang berharap segalanya tercapai dengan serta merta. Tetapi hakikatnya adalah untuk menjadi benar-benar luar biasa dan hebat, kita perlu melaburkan masa dan bekerja keras.

Jadi, nasihat saya kepada anda:

Bertungkus lumus bekerja. Tiada jalan pintas untuk mencapai kejayaan. Semua pemimpin bekerja keras dalam segala yang dilakukan.

Berkaitan: Berhenti Memberi Alasan dan Mulakan Dengan Langkah Pertama

 

Sila Kongsi

Alt

Roshan adalah pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif dari Leaderonomics Group. Beliau percaya bahawa semua orang boleh memimpin dan boleh “memberi kesan/membuat lekukan di alam semesta” dengan cara mereka masing-masing. Beliau sering muncul di televisyen, radio and beberapa penerbitan untuk berkongsi Ilmu Membina Pemimpin dan pembangunan kepimpinan. Ikut beliau di https://www.linkedin.com/in/roshanthiran/ atau di https://www.roshanthiran.com/

Cadangan Buat Kamu

Label

Perkara yang Boleh Dilakukan oleh Label Tersuai Untuk Jenama Anda

Oleh Bryce Fisher. Teruskan membaca untuk mengetahui kelebihan penting label tersuai, ia dapat membantu anda meningkatkan keterlihatan jenama anda dan membina pengikut pelanggan yang setia.

Jul 05, 2023 4 Minit

Roshan Thiran

Tahun Baru, Diri Baru bersama Roshan Thiran

Di episod 1, host Waheeda menemubual dengan Encik Roshan Thiran; pengasas syarikat Leaderonomics, untuk membincang tentang azam tahun baru. Ia adalah topik yang menjadi tanda tanya kepada ramai individu pada masa kini. Pentingkah resolusi tahun baru kepada kita semua? Di sini, Encik Roshan memberitahu bahawa kita mempunyai pilihan lain jika kita tidak ada resolusi tahun baru.

Mar 12, 2023 10 Min Podcast

Alt

Tip Kepimpinan: Berani Gagal

Dalam Tip Kepimpinan ini, Roshan Thiran berkata setiap orang mesti berani gagal dan belajar daripada kegagalan untuk terus maju dalam kembara kehidupan. Kejayaan pasti dalam tangan kelak.

Jul 28, 2017 1 Min Video

Jadilah Pembaca Leader’s Digest