10 Tip Kepimpinan Bagi Bakal Warga Pekerja

Jun 04, 2018 1 Minit
kepimpinan

Bermula setiap hari dengan menyiapkan satu tugasan, biarpun ia seremeh mengemaskan tempat tidur anda. Cari teman untuk membantu anda dalam kembara hidup. Hormati setiap orang. Sedar bahawa hidup ini tidak adil dan anda akan kerap menemui kegagalan.

Sebagai warga pekerja generasi baharu, anda boleh memaparkan kepimpinan anda dengan memberanikan diri untuk mengambil risiko, bergerak maju dalam masa-masa yang mencabarkan, bersemuka dengan pembuli, mendukung mereka yang kurang bernasib baik, dan tidak sesekali menyerah kalah. Jika anda membuat ini semua, generasi akan datang bakal diberkati dengan dunia yang lebih baik daripada yang kita ada hari ini. 

Berkaitan: Percayalah Kepada Keberanian Kata Hatimu!

 

(Dipetik daripada ucapan Laksamana (bersara) William McRaven pada majlis konvokesyen Universiti Texas pada tahun 2014.)

 

 

Sila Kongsi

Kepimpinan

Tag: Anda Seorang Pemimpin

Alt
Artikel ini diterbitkan oleh penyunting-penyunting Leaderonomics.com

Cadangan Buat Kamu

Pemimpin

Kepimpinan, Tabiat dan Ego

Oleh Sonia McDonald. Ketahui cara membina tabiat positif, lepaskan ego anda dan pupuk kecerdasan emosi sebagai seorang pemimpin.

Oct 15, 2023 7 Minit

Graduan wanita

Dilema Seorang Graduan Baru bersama Andrea Chew

Di episod 3, host Waheeda sekali lagi menemubual dengan Andrea Chew; Strategik Projek Partner di Leaderonomics, tentang topik hangat diantara 'fresh graduate' yang mula melangkah ke dunia pekerjaan. Bagaimanakah seseorang graduan baru boleh menyesuaikan diri di tempat kerja? Di sini, Andrea Chew akan berkongsi beberapa tip-tip kepada para siswa dan siswi untuk berkeyakinan lebih tinggi.

Mar 15, 2023 10 Min Podcast

Alt

Biar Mereka Gagal

Setiap pemimpin yang hebat pasti pernah gagal berulang kali dalam kembara kehidupannya. Belajar daripada setiap kegagalan. Jangan ulanginya. Jadikan kegagalan-kegagalan itu sebagai batu asas kejayaan masa hadapan. Untuk membaca artikel berkaitan, klik Tidak Mengapa, Biar Mereka Gagal.

Jul 06, 2017 3 Min Video

Jadilah Pembaca Leader’s Digest